Kako da uz minimalna ulaganja podignete vrijednost nekretnini koju prodajete?

Kroz pažljivo kreirane detalje, svježu atmosferu i uredan, svijetao prostor, možete postići da vaša nekretnina zasija u punom sjaju i da se istakne na tržištu uz minimalna, ali pametno usmjerena ulaganja.

Kada prodajete određenu nekretninu, jasno je da želite da taj proces prođe što brže i da postignete što bolju cijenu. Međutim, mnogi prodavci griješe misleći da je za povećanje vrijednosti njihove imovine potrebno uložiti velike svote novca. Istina je da se uz pažljivo planiranje i nekoliko strateških, pristupačnih intervencija može postići izuzetno vidljiv efekat i podići tržišna vrijednost nekretnine.

U nastavku donosimo najefikasnije načine da uz minimalna ulaganja povećate privlačnost i vrijednost vaše nekretnine.

Prvi utisak je presudan - uredite ulaz i fasadu

Prvi utisak često odlučuje da li će potencijalni kupac uopšte poželjeti da uđe u vašu nekretninu. Ulaz i spoljašnji izgled su njena “vizit karta”.

Očistite i ofarbajte ulazna vrata u svježu, neutralnu boju.

Ako postoji ograda, kapija ili terasa, svježa boja i popravka sitnih oštećenja odmah stvaraju dojam brige i urednosti.

Dodajte cvijeće u saksijama, prostirku ispred vrata ili jednostavnu rasvjetu, mali detalji koji stvaraju toplinu i dobrodošlicu.

Ove izmjene koštaju malo, ali mogu značajno podići percepciju vrijednosti.

Svjetlost i prostor - dva najvažnija faktora

Ništa ne čini prostor privlačnijim od svjetlosti i prozračnosti.

Kupci često podsvjesno povezuju svijetao, prostran prostor s osjećajem luksuza i komfora.

Zamijenite teške zavjese laganim, svijetlim materijalima.

Očistite prozore temeljno - i izvana i iznutra.

Ako je potrebno, dodajte rasvjetna tijela s toplim LED svjetlima, posebno u tamnijim hodnicima ili kupatilima.

Preuredite namještaj tako da maksimalno otvorite prostor i omogućite slobodan protok kretanja.

Ove male promjene ne samo da čine prostor ljepšim, nego i vizuelno većim,  što automatski povećava njegovu tržišnu vrijednost.

Svježa boja - najveći efekat za najmanje novca

Krečenje je vjerovatno najisplativiji način da “osvježite” prostor.

Neutralne boje poput bijele, bež, svijetlosive ili boje pijeska stvaraju dojam čistoće i pružaju kupcu “prazno platno” na kojem može zamisliti svoj budući dom.

Izbjegavajte jarke, lične boje i motive.

Fokusirajte se na zidove koji su oštećeni, prljavi ili pretamni.

Ako imate ograničen budžet, prioritet dajte dnevnom boravku i hodniku, to su prostori koji ostavljaju najjači utisak.

Minimalizam i neutralnost - vaši najbolji saveznici

Prije svakog pokazivanja nekretnine ili fotografisanja za oglas, uklonite višak predmeta.

Nekretnine koje djeluju prenatrpano ostavljaju utisak manjeg prostora i neurednosti.

Spakujte lične predmete, porodične fotografije i suvenire.

Ostavite samo osnovni, funkcionalni namještaj i nekoliko pažljivo odabranih dekoracija (npr. vaza sa svježim cvijećem ili moderna lampa).

Organizujte ormare i police - kupci često zaviruju unutra.

Ova jednostavna “mentalna i vizuelna detoksikacija” može učiniti da vaša nekretnina izgleda modernije, prostranije i vrijednije.

Fokus na kuhinju i kupatilo

Istraživanja pokazuju da su kuhinja i kupatilo prostori koji najviše utječu na odluku kupca. Ne morate ih potpuno renovirati, dovoljno je da izgledaju čisto, svježe i funkcionalno.

Zamijenite ručke na kuhinjskim elementima ili česme novim, modernijim.

Ako su pločice zastarjele, prebojite ih specijalnim bojama ili upotrijebite samoljepljive dekorativne folije.

U kupatilu dodajte novo ogledalo, tuš zavjesu, dozer sapuna i set peškira u svijetlim tonovima.

Ove kozmetičke izmjene su finansijski minimalne, ali estetski izuzetno efektne.

Uredite dvorište, balkon ili terasu

Vanjski prostor često je “skriveni adut” koji može presuditi u korist vaše nekretnine.

Bez obzira na veličinu, uređeni balkon ili dvorište stvara dodatnu vrijednost.

Očistite i sredite podnu površinu, dodajte stolicu, stol i nekoliko biljaka.

Ako imate dvorište, pokosite travu i uklonite korov.

Svijeće, lampice ili vanjska rasvjeta stvore atmosferu ugodnosti i smiraja.

Kupac koji na balkonu može zamisliti jutarnju kafu bliži je odluci o kupovini nego onaj koji vidi prašnjav i zapušten prostor.

Profesionalne fotografije - ulaganje koje se višestruko vraća

I najljepše uređena nekretnina neće postići svoj puni potencijal ako je ne predstavite na pravi način.

Profesionalne fotografije su ključni alat u digitalnom oglašavanju i mogu povećati broj pregleda oglasa.

Fotografisanje u prirodnom svjetlu daje najbolje rezultate.

Fotograf neka obrati pažnju na kompoziciju, proporcije i balans.

Ako je budžet ograničen, naučite nekoliko osnovnih tehnika fotografisanja pametnim telefonom, uz dobru rasvjetu i uredan prostor, efekat može biti iznenađujuće profesionalan.

Sitni tehnički detalji kao  tihe “ubice” utiska

Kupci često donose odluku na osnovu utiska o održavanosti.

Zato provjerite:

Da li sve sijalice rade?

Da li kvake, brave i prekidači funkcionišu?

Ima li kapanja iz česme ili pukotina na zidovima?

Zamjena nekoliko sijalica, silikonskih spojeva ili brava ne košta mnogo, ali ostavlja utisak pažljivo održavanog prostora.

Povećanje vrijednosti nekretnine ne mora značiti trošenje velikog novca, već pametno ulaganje vremena, pažnje i kreativnosti.

Kupci ne kupuju samo zidove, oni kupuju doživljaj, emociju i mogućnost da u prostoru vide svoj budući dom.

Kroz pažljivo kreirane detalje, svježu atmosferu i uredan, svijetao prostor, možete postići da vaša nekretnina zasija u punom sjaju i da se istakne na tržištu uz minimalna, ali pametno usmjerena ulaganja. 

Ena-Lemana S.