Kućna kancelarija - uređenje životnog prostora u službi produktivnosti

Nikada kućna kancelarija i ona na poslu ne mogu biti iste, niti ćemo se mi ponašati isto, ali ono što je bitno je da posao bude potpuno završen

,,Dom je tamo gdje nam je srce“ – stara je fraza koja se pokazala istinitom na mnogo primjera. Bez obzira na to da li živite sami ili dijelite svoj životni prostor sa porodicom, partnerom ili prijateljima, dom je važan dio našeg identiteta.

Posljednjih godina prostori u kojima živimo su što silom prilika, što svojevoljno, postali radna mjesta. Sve više ljudi prihvata rad na daljinu i fleksibilno radno vrijeme, stoga uređivanje funkcionalne i inspirativne kancelarije kod kuće postaje neophodno. Vaša kućna kancelarija treba da bude mjesto gdje se možete fokusirati, pozabaviti naizgled beskrajnom listom obaveza i zadataka, ali i mjesto za kreativnost i produktivnost. U nastavku vam donosimo nekoliko savjeta kako biste napravili fleksibilnu i ugodnu kancelariju za rad od kuće.

Privatnost na prvom mjestu

Ukoliko ste proveli barem jedan dan radeći od kuće, znate koliko je privatnost bitna kako biste uspjeli da obavite sve što ste isplanirali. Rad od kuće sa sobom donosi mnoge benefite, iako ste u mogućnosti da budete sa članovima svoje porodice i usput obavite neke od kućnih poslova, upravo su ovo glavni razlozi zašto ne možete da se fokusirate na posao. Pokušajte da osigurate kutak u svom domu u kojem vas niko neće ometati i koji će biti dovoljno udaljen od centralnog dijela vašeg doma u kojem ostali članovi porodice vole da provode vrijeme.

Ostanite organizovani

Kućne kancelarije u trenutku mogu postati neuredne i to nije nikakva tajna. Kako biste se izborili sa hrpom različitog materijala na raspolaganju vam je obilje fantastičnih opcija koje će vašu kancelariju održati organizovanom i profesionalnom. Od  ladičara i pretinaca do foldera za dokumente, postoji više opcija koje vam mogu pomoći da sve držite na svom mestu. Razmislite o tome kako radite: da li preferirate papirne ili digitalne dokumente? Imate li mnogo olovaka ili imate jednu omiljenu? Da li koristite knjige ili sve što vam treba imate na računaru? Sa svim ovim informacijama, možete prilagoditi organizaciju svog prostora tako da savršeno odgovara vašim potrebama.

Na nered kablova slobodno zaboravite

Tehnološki nered odavno je poznata stvar, a sigurno je da će vam trebati računar, printer, zvučnici, tastatura, miš, ruter i ostalo, ali to nikako ne znači da svakodnevno treba da gledate u klupko kablova. Kako biste se uspješno oslobodili tog nereda smjestite ruter i drugu opremu u kutiju kroz čiju ćete zadnju stranu provući sve kablove. Vezice i kukice koristite da kablove držite raspetljanima i umanjite mogućnost oštećenja. Iznenadit ćete se koliko dovođenje kablova u red može poboljšati izgled i urednost vaše kancelarije, te podstaći veću produktivnost.

Odaberite udoban namještaj

Kućna kancelarija je manje formalna od klasičnog office-a, zato se ne morate plašiti da će izgledati previše personalizovano i inovativno. Slobodno se opustite i uredite je po vašem ličnom nahođenju. Radni sto na kojem će biti hrpa stvari i opreme mora biti funkcionalan. Stolica treba biti udobna i na njoj nemojte štediti. Ormari sa puno polica će također biti neophodni. Nemojte zaboraviti na kutak za pauzu, pa u prostoriju ubacite sofu ili ugodnu fotelju u kojoj ćete ispijati kaficu.

Obratite pažnju na svjetlost

Prostorije koje su pune svjetlosti su prostorije pune života. Dnevna svjetlost i svjež zrak zajedno nam mogu pomoći u poboljšanju našeg opšteg stanja i vratiti funkcionalnost prostoru. Što više radite na prirodnom svjetlu imat ćete veći nivo energije u poređenju sa vještačkom svjetlošću. Izlaganje dnevnoj svjetlosti je stoga imperativ za podsticanje efikasnosti i kreativnosti. Ukoliko vaša kućna kancelarija nema dovoljno prirodnog svjetla obezbijedite adekvatnu zamjenu.

Biljke su uvijek dobrodošle

Rad od kuće nudi spoj udobnosti i produktivnosti, ali mu ponekad nedostaje vedrina i svježina koju donosi priroda. Uvođenje biljaka u vaš kućni kancelarijski prostor ne samo da će uljepšati prostoriju, već poboljšava kvalitet vazduha, smanjuje stres i podstiče koncentraciju i maštovitost. Smatra se da zelena boja odmara oči, a ako ćemo suditi po tome u poslovne poduhvate ćete ulaziti daleko odmorniji. Birajte ih prema veličini kancelarije, ako ste ograničeni veličinom prostora izaberite manje biljke. Ukoliko ne znate koje biljke bi bile idealan izbor za vaš prostor pročitajte jedan od naših prethodnih članaka koji je inspirisan učinkom i svim blagodatima biljaka u enterijeru.

Nikada kućna kancelarija i ona na poslu ne mogu biti iste, niti ćemo se mi ponašati isto, ali ono što je bitno je da posao bude potpuno završen. Zato je jako bitno da uređenjem prostora sebi olakšamo obavljanje posla. Nadamo se da smo vas nadahnuli nekim novim idejama.

Želimo vam ugodan rad!

Ena-Lemana S.